Εικονικές τάξεις | Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
| More

Αντιμετώπιση προβλημάτων

Βρείτε τη λύση σε συνήθη προβλήματα

Σε αυτή την ενότητα μπορείτε να βρείτε λύσεις σε προβλήματα σχετικά με το Saba Meeting, μέσω των περιπτώσεων που περιγράφονται. Σε περίπτωση προβλήματος παρακαλείσθε να εξερευνήσετε την παρούσα ενότητα. Για την εμφάνιση της λύσης πατήστε επάνω στο πλαίσιο του προβλήματος. Αν δε βρείτε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Ομάδα υποστήριξης χρηστών ΕΑΠ μέσω e-mail.

Πίνακας περιεχομένων

  1. Συνήθη προβλήματα, γρήγορες λύσεις
  2. Συνήθη ερωτήματα και περιπτώσεις χρήσης
  3. Αναφορές και επιπλέον οδηγίες


1. Συνήθη προβλήματα, γρήγορες λύσεις

Java
Ποιές είναι οι απαιτήσεις Java για χρήση του Saba Meeting;

Το Saba Meeting στις περισσότερες περιπτώσεις εκτελείται μέσω της εφαρμογής Saba Meeting App η οποία ενσωματώνει τη Java που απαιτεί η εκτέλεση (JRE 1.8.0_161). Παρόλα αυτά προτείνεται να έχετε στον υπολογιστή σας εγκατεστημένη την τελευταία έκδοση Java και μόνο αυτήν.

Στην περίπτωση που το πρόγραμμα περιήγησης το υποστηρίζει, η πρόσβαση με Saba Meeting Browser Client απαιτεί:

  • Εγκατεστημένη τουλάχιστον Java 1.6.0_10 ή νεότερη (προτείνεται η τελευταία έκδοση)
  • Το πρόσθετο Java (Java plugin) πρέπει να είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησής σας

Σημείωση:

Το Saba Meeting χρησιμοποιεί πιστοποιημένο Java Applet. Πρέπει να επιτρέπεται η προσπέλασή του κάθε φορά εφόσον ζητηθεί από το πρόγραμμα περιήγησης ή το σύστημα


Πώς ελέγχω αν διαθέτω συμβατή έκδοση Java;

Για την περίπτωση εκτέλεσης του Saba Meeting App δεν χρειάζεται να κάνετε κάποιον έλεγχο, η Java που απαιτεί η εκτέλεση ενσωματώνεται στην εφαρμογή. Παρόλα αυτά, για τη διασφάλιση των λειτουργιών προτείνεται να έχετε στον υπολογιστή σας εγκατεστημένη την τελευταία έκδοση Java και μόνο αυτήν.

Η Java 1.6.0_10 ή νεότερη πρέπει να είναι εγκατεστημένη και ενεργοποιημένη στο πρόγραμμα περιήγησης, ώστε να παρακολουθήσετε ή να συντονίσετε μια εκδήλωση μέσω του Saba Meeting Browser Client. Προτείνεται πάντα να έχετε την τελευταία έκδοση Java και μόνο αυτή (απεγκαταστήστε τις προηγούμενες εκδόσεις). Απαιτείται να έχετε συμβατό πρόγραμμα περιήγησης που εκτελεί Java για να κάνετε τον έλεγχο και την ενεργοποίηση. Αν δεν υποστηρίζεται Java στο πρόγραμμα περιήγησης, τότε θα λάβετε σχετικό μήνυμα, οπότε ο Browser Client δεν θα είναι διαθέσιμος.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να επιβεβαιώσετε ότι η έκδοση Java που διαθέτετε υποστηρίζεται:

  1. Πλοηγηθείτε στη διεύθυνση http://www.java.com/en/download/installed.jsp
    javaverify1
  2. Πατήστε το κουμπί Verify Java version
  3. Αν έχετε παλιότερη έκδοση, θα σας ζητηθεί άδεια για να εκτελεστεί η Java. Επιλέξτε το κουμπί «Εκτέλεση αυτή τη φορά» («Run this time»)
    javaverify2
  4. Υπάρχει περίπτωση να εμφανιστεί μήνυμα για παραχώρηση δικαιωμάτων εκτέλεσης Java κατά την παραπάνω διαδικασία. Βεβαιωθείτε ότι αποδέχεστε κάθε μήνυμα τέτοιου είδους.

Πώς ενεργοποιώ τη Java στο Safari σε Mac;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε Mac πρέπει να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java Applet. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τις επιλογές του Safari ώστε να επιτρέπει πάντα την εκτέλεση του Java plugin για τις ιστοσελίδες του Saba Meeting.

  1. Στη γραμμή εργαλείων του προγράμματος περιήγησης επιλέξτε Safari->Preferences
  2. Κάντε κλικ στο κουμπί Security
    javasafari1
  3. Κάντε κλικ στο κουμπί Manage Website Settings
    javasafari2
  4. Επιλέξτε Always allow από τη λίστα για την ιστοσελίδα του Saba Meeting
    javasafari3
  5. Πατήστε Done
  6. Επανεκκινήστε το Safari

Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Internet Explorer σε Windows;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε Windows πρέπει να ενεργοποιήσετε το Java plugin (Πρόσθετο) στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο.

  1. Στον Internet Explorer, από το μενού Εργαλεία επιλέξτε Διαχείριση προσθέτων
  2. Βρείτε το Πρόσθετο Java (Add-on) και πατήστε Ενεργοποίηση

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:


Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Mozilla Firefox (έκδοση παλιότερη από 52);

Έκδοση Mozilla Firefox 52 και νεότερη:

Οι εκδόσεις Firefox νεότερες της 52 δεν χρησιμοποιούν Java και συνεπώς δεν μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting Browser Client. Χρησιμοποιείται το Saba Meeting App με τη χρήση της επέκτασης Saba Meeting Connector.

Έκδοση Mozilla Firefox παλιότερη της 52:

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε εκδόσεις Firefox παλιότερες από 52 (οι οποίες υποστηρίζουν Java) πρέπει να ενεργοποιήσετε το Java plugin (Πρόσθετο) στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη δε μπορείτε να συμμετάσχετε σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τον Firefox ώστε να ενεργοποιηθεί το πρόσθετο Java.

  1. Από το Firefox (μενού) επιλέξτε Πρόσθετα (Add-ons)
    javafirefox1
  2. Βρείτε και ενεργοποιήστε το Java plugin
    javafirefox2
  3. Επανεκκινήστε το πρόγραμμα περιήγησης

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:


Πώς ενεργοποιώ τη Java στον Google Chrome (έκδοση παλιότερη από 45);

Έκδοση Google Chrome 45 και νεότερη:

Οι εκδόσεις Google Chrome νεότερες της 45 δεν χρησιμοποιούν Java και συνεπώς δεν μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting Browser Client. Χρησιμοποιείται το Saba Meeting App με τη χρήση της επέκτασης Saba Meeting Connector.

Έκδοση Google Chrome 42 έως 45:

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε εκδόσεις Google Chrome παλιότερες από 45 (οι οποίες υποστηρίζουν Java) χρειάζεται να ενεργοποιηθούν οι προσθήκες NPAPI.

  1. Στη γραμμή διευθύνσεων πληκτρολογήστε:
    chrome://flags/#enable-npapi
  2. Πατήστε Ενεργοποίηση στην επιλογή Ενεργοποίηση NPAPI Mac, Windows
  3. Πατήστε το κουμπί Επανεκκίνηση τώρα που εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης

Έκδοση Google Chrome παλιότερη από τη 42:
Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε Google Chrome παλιότερο της έκδοσης 42 σε Windows, πρέπει να επιτραπεί το Java applet να εκτελεστεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ρυθμίσετε τις επιλογές του Chrome ώστε να επιτρέπει πάντα την εκτέλεση του Java applet για τις ιστοσελίδες του Saba Meeting.

  1. Στην γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης, πληκτρολογήστε: Chrome:plugins
  2. Αναζητήστε και ενεργοποιήστε το Java plugin

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO:


Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Safari σε Mac. Τι κάνω;

Για να χρησιμοποιήσετε επιτυχώς το Saba Meeting Browser Client σε Safari σε Mac πρέπει να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java Applet. Όταν η Java είναι αποκλεισμένη, μια ασπρόμαυρη σελίδα εμφανίζεται κατά την προσπάθεια συμμετοχής σε μια εκδήλωση. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να επιτρέψετε τη φόρτωση του Java plugin για μια τρέχουσα εκδήλωση. Μετά την εκδήλωση μπορείτε να ρυθμίσετε τις ιδιότητες του Safari ώστε να επιτρέπει τη φόρτωση του Java plugin σε ολόκληρο τον ιστότοπο του Saba Meeting.

  1. Για να επιτρέψετε στο applet να εκτελεστεί μια φορά, κάντε κλικ στο εικονίδιο αποκλεισμένου plugin
    unablesafari1
  2. Όταν εμφανιστεί η ερώτηση ασφαλείας, πατήστε Allow ώστε να επιτραπεί η φόρτωση του Java plugin
    unablesafari2
    Όταν το Java applet φορτωθεί, θα εισαχθείτε αυτόματα στην εκδήλωση.

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Internet Explorer σε Windows. Τι κάνω;

Όταν το Saba Meeting Browser Client δεν φορτώνεται, είναι πιθανό πως είτε δεν έχετε κάποια συμβατή έκδοση της Java εγκατεστημένη στον υπολογιστή σας είτε το πρόσθετο Java (Add-on) δεν είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησης. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο Java για μια τρέχουσα εκδήλωση. Μετά την εκδήλωση μπορείτε να ελέγξετε την έκδοση Java και να ρυθμίσετε τις ιδιότητες του Internet Explorer ώστε να ενεργοποιηθεί το πρόσθετο Java σε ολόκληρο τον ιστότοπο του Saba Meeting.

  1. Όταν συνδέεστε σε μια εκδήλωση, αν το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο, όταν εμφανιστεί ένα αναδυόμενο (pop-up) μήνυμα ασφαλείας πατήστε το κουμπί Enable ή Allow (εξαρτάται από την έκδοση Java) στο πρόσθετο Java (Add-on) ώστε να εκτελεστεί αυτή τη φορά
    unableie1
    unableie2
  2. Όταν το αναδυόμενο παράθυρο Do you want to run this application εμφανιστεί, επιλέξτε το κουτί επιλογής Always trust content from this publisher και πατήστε το κουμπί Run
    unableie3
  3. Στο αναδυόμενο μήνυμα Always trust content from this publisher, πατήστε το κουμπί Run για να επιτρέψετε τη φόρτωση του Centra Applet
    unableie4

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Mozilla Firefox. Τι κάνω;

Όταν το Saba Meeting δεν φορτώνεται, είναι πιθανό ένα από τα παρακάτω:

  • Έχετε Mozilla Firefox παλιότερο της έκδοσης 52 αλλά δεν έχετε κάποια συμβατή έκδοση της Java εγκατεστημένη στον υπολογιστή σας ώστε να εκτελέσει το Saba Meeting Browser Client
  • Το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησης για να εκτελέσει το Saba Meeting Browser Client
  • Δεν έχετε την έκδοση Mozilla Firefox ESR η οποία υποστηρίζει εκτέλεση Java για το Saba Meeting Browser Client
  • Έχετε έκδοση Mozilla Firefox 52 ή νεότερη (Μάρτιος 2017) ή Firefox 64-bit αλλά δεν έχετε προσθέσει ή έχετε μπλοκάρει την επέκταση Saba Meeting Connector που χρειάζεται για να ξεκινήσει το Saba Meeting App

Από το Μάρτιο 2017 και ξεκινώντας με την έκδοση 52 του Mozilla Firefox περιορίστηκε η υποστήριξη για πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI, συμπεριλαμβανομένης της Java (https://www.java.com/en/download/help/firefox_java.xml)

Συνέπεια του παρπάνω είναι να μην μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting μέσω της Java, σε Mozilla Firefox. Για να επιλύσετε το συγκεκριμένο ζήτημα ακολουθήστε κάποιο από τα παρακάτω:

  • Χρησιμοποιήστε μια έκδοση Mozilla Firefox 52 ή νεότερη με την επέκταση Saba Meeting Connector ώστε να εκκινήσετε το Saba Meeting App
  • Εάν υπάρχει ανάγκη να εκτελέσετε το Saba Meeting Brower Client εγκαταστήστε την έκδοση Mozilla Firefox 52 ESR 32-bit release (ή νεότερη) από τη σελίδα https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all (επιλέξτε την επιθυμητή γλώσσα και το Λειτουργικό Σύστημά σας, μόνο η 32-bit έκδοση υποστηρίζει Java, η εγκατάσταση μπορεί να γίνει επάνω από την προηγούμενή σας έκδοση Mozilla Firefox, ως αναβάθμιση). Έπειτα ενεργοποιήστε το πρόσθετο της Java όπως περιγράφεται παρακάτω.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήστε κάποιο εναλλακτικό συμβατό πρόγραμμα περιήγησης (Google Chrome, Internet Explorer, Safari κτλ).

Εάν έχετε έκδοση Mozilla Firefox παλιότερη της 52 και δεν επιθυμείτε να αναβαθμίσετε, χρησιμοποιήστε το plugin της Java κανονικά δίνοντας το δικαίωμα εκτέλεσης όταν ζητηθεί.

Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να ενεργοποιήσετε το πρόσθετο Java για μια τρέχουσα εκδήλωση.

  1. Όταν συνδέεστε σε μια εκδήλωση χρησιμοποιώντας Firefox, στη γραμμή διευθύνσεων πατήστε στο κόκκινο εικονίδιο
    unablefirefox1
  2. Πατήστε το κουμπί Activate ώστε να ενεργοποιήσετε τη Java για την τρέχουσα εκδήλωση. Όταν η Java ενεργοποιηθεί θα εισαχθείτε στην εκδήλωση

Δεν μπορώ να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση μέσω Google Chrome. Τι κάνω;

Όταν το Saba Meeting δεν φορτώνεται, είναι πιθανό ένα από τα παρακάτω:

  • Έχετε Google Chrome παλιότερο της έκδοσης 45 αλλά δεν έχετε κάποια συμβατή έκδοση της Java εγκατεστημένη στον υπολογιστή σας ώστε να εκτελέσει το Saba Meeting Browser Client
  • Το πρόσθετο Java δεν είναι ενεργοποιημένο στο πρόγραμμα περιήγησης για να εκτελέσει το Saba Meeting Browser Client
  • Έχετε έκδοση Google Chrome 45 ή νεότερη αλλά δεν έχετε προσθέσει ή έχετε μπλοκάρει την επέκταση Saba Meeting Connector που χρειάζεται για να ξεκινήσει το Saba Meeting App

Από τη 1 Σεπτεμβρίου 2015 και ξεκινώντας με την έκδοση 45 του Google Chrome σταμάτησαν να υποστηρίζονται τα πρόσθετα που βασίζονται σε NPAPI, συμπεριλαμβανομένης της Java (https://java.com/en/download/faq/chrome.xml)

Συνέπεια του παρπάνω είναι να μην μπορεί να εκτελεστεί το Saba Meeting μέσω της Java, σε Google Chrome. Για να επιλύσετε το συγκεκριμένο ζήτημα ακολουθήστε κάποιο από τα παρακάτω:

  • Χρησιμοποιήστε μια έκδοση Google Chrome 45 ή νεότερη με την επέκταση Saba Meeting Connector ώστε να εκκινήσετε το Saba Meeting App
  • Εάν υπάρχει ανάγκη να εκτελέσετε το Saba Meeting Brower Client εγκαταστήστε έκδοση παλιότερη της 45 με ενεργό το πρόσθετο Java

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήστε κάποιο εναλλακτικό συμβατό πρόγραμμα περιήγησης (Firefox, Internet Explorer, Safari κτλ).

Για την εκκίνηση της εφαρμογής Saba Meeting App στο Chrome θα σας προταθεί με τρία βήματα να ενημερωθεί το App, να εγκατασταθεί η επέκταση και να ξεκινήσει η εκδήλωση.

  1. Εκτελέστε το αρχείο εγκατάστασης. Το αρχείο θα κατέβει και θα εμφανιστεί στο κάτω μέρος της εργαλειοθήκης.

    Επιλέξτε "Άνοιγμα" και εκτελέστε το αρχείο εγκατάστασης το οποίο θα εγκαταστήσει την τελευταία έκδοση της εφαρμογής.


  2. Εγκαταστήστε το πρόσθετο για το Chrome. Πατήστε πάνω στο "Install Saba Meeting Chrome Connector" και είτε νέα καρτέλα είτε νέο παράθυρο του Chrome θα ανοίξει και θα σας οδηγήσει απευθείας στο Saba Meeting Chrome Connector Extension στο Chrome Store.


    Επιλέξτε "Add to Chrome" και θα ερωτηθείτε για να επιτρέψετε την προσθήκη της Επέκτασης

    Επιλέξτε "Add" και η Επέκταση θα εγκατασταθεί
    Ελέγξτε τις επεκτάσεις του Chrome από τις Ρυθμίσεις και θα δείτε την Επέκταση Saba Meeting.
  3. Εκτελέστε το πρόγραμμα πελάτη. Επιστρέψτε στην καρτέλα του Chrome και επιλέξτε το κουμπί "Launch Client"

Θα χρειαστεί να ακολουθήσετε την παραπάνω διαδικασία μόνο την πρώτη φορά που θα συμμετάσχετε σε κάποια εκδήλωση χρησιμοποιώντας την ενημερωμένη έκδοση προγράμματος πελάτη με την επέκταση του Chrome. Για επόμενες εκδηλώσεις η εφαρμογή θα εκτελεστεί δίχως καμία προτροπή για εγκατάσταση της εφαρμογής, επέκτασης κτλ.


Τι κάνω όταν μου ζητείται να γίνει ενημέρωση της Java τη στιγμή που εισέρχομαι σε μια εκδήλωση;

Το αυτόνομο Saba Meeting App ενσωματώνει την Java που απαιτεί και δεν χρειάζεται κάποια αναβάθμιση από την πλευρά σας.

Αν χρησιμοποιείτε μια παλιότερη έκδοση Java, για παράδειγμα Java 1.8.0_51, μπορεί να λάβετε το παρακάτω μήνυμα καθώς ξεκινάει το πρόγραμμα περιήγησης για το Saba Meeting Browser Client. Μπορείτε να προχωρήσετε επιλέγοντας την επιλογή Later.
javaupdate

Κάνοντας αυτή την επιλογή δεν θα ενημερωθεί η υπάρχουσα έκδοση Java και θα σας επιτραπεί να παρακολουθήσετε την εκδήλωση χρησιμοποιπώντας τη διεπαφή προγράμματος περιήγησης.

Επιλέγοντας Update θα τερματιστούν οι διεργασίες εκκίνησης του προγράμματος πελάτη και το πρόγραμμα περιήγησης θα ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα της Java ώστε να μεταφορτώσετε την τελευταία έκδοση Java. Δε θα μπορείτε να εκκινήσετε το πρόγραμμα πελάτη του Saba Meeting έως ότου η ενημέρωση της Java ολοκληρωθεί.

Εάν επιλέξτε Block δε θα μπορείτε να εκκινήσετε την εφαρμογή Java στο πρόγραμμα περιήγησης, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος πελάτη του Saba Meeting.


Java και Windows 10

Η Java είναι συμβατή με τα Windows 10 ξεκινώντας με την έκδοση Java 8 Update 51. Ο Internet Explorer συνεχίζει να εκτελεί Java σε Windows 10. Το πρόγραμμα περιήγησης Microsoft Edge δεν μπορεί να εκτελέσει Java.

Το Saba Meeting στην τρέχουσα κατάσταση δεν μπορεί να εκτελεστεί στο Microsoft Edge με τη διεπαφή Saba Meeting Browser Client ούτε να ξεκινήσει το Saba Meeting App καθώς δεν υπάρχει κάποιο πρόσθετο Connector όπως αυτό που διατίθεται για το Mozilla Firefox και το Google Chrome. Προτείνεται να χρησιμοποιείτε κάποιο εναλλακτικό πρόγραμμα περιήγησης.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη Java στα Windows 10 θα βρείτε στο https://www.java.com/en/download/faq/win10_faq.xml



Εγκατάσταση
Κατά τη μεταφόρτωση του Saba Meeting Browser Client ζητείται άνοιγμα του αρχείου Attend.jhtml

Αν κατά τη μεταφόρτωση του Saba Meeting Browser Client για εκτέλεση εμφανιστεί το παράθυρο διαλόγου «Opening Attend.jhtml»
jhtml
σημαίνει ότι ο browser σας δεν εκτελεί σωστά τη Java. Ενδεχομένως το πρόγραμμα περιήγησής σας δεν υποστηρίζει καθόλου Java (νεότερες εκδόσεις συνήθως), συνεπώς θα πρέπει να εκτελεστεί το ανεξάρτητο Saba Meeting App.

Στην περίπτωση όμως που χρησιμοποιείτε έκδοση προγράμματος περιήγησης που υποστηρίζει Java κάνετε νέα εγκατάσταση ή αναβάθμιση της έκδοσης Java, επανεκκίνηση του browser και εκτέλεση ξανά του Saba Meeting.

Σημειώσεις:

  • Μπορείτε να βρείτε την τελευταία έκδοση της Java για Windows στο:
    http://java.com/en/download/inc/windows_upgrade_xpi.jsp
    ή στο:
    http://www.java.com/en/download/index.jsp
  • Διαγράψτε όλες τις παρωχημένες εκδόσεις της Java
  • Οι χρήστες Mac μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία Software Update (στο μενού Apple) για να ελέγξετε αν είναι εγκατεστημένη η τελευταία έκδοση
  • Java για όλα τα Λειτουργικά Συστήματα θα βρείτε στο:
    http://java.com/en/download/manual.jsp

Σφάλμα κατά τη μεταφόρτωση (download) ή εγκατάσταση (installation) της εφαρμογής Saba Meeting

Όταν παρακολουθείτε την πρώτη σας τηλεδιάσκεψη, η εφαρμογή Saba Meeting θα επιχειρήσει να μεταφορτωθεί και να εγκατασταθεί (run). Αν ο υπολογιστής σας ή ο browser ζητήσει να επιτραπούν (allow) αυτές οι λειτουργίες επιλέξτε Ναι ή ΟΚ.



Agenda Builder
Με ποιον τρόπο εκτελώ τον Agenda Builder;

Ο Agenda Builder εκτελείται με δύο τρόπους:

  • Μέσα από μια εικονική αίθουσα κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης
  • Ανεξάρτητα από μια εκδήλωση, μέσω της εφαρμογής Agenda Builder

Η πρώτη περίπτωση απαιτεί την ύπαρξη και εκτέλεση εκδήλωσης. Ο Agenda Builder βρίσκεται στις επιλογές προσθήκης περιεχομένου (μενού «Προσθήκη» -> «Κατασκευάστε ένα ημερήσιο πρόγραμμα»). Η διαδικασία περιγράφεται στην ενότητα «Διοργάνωση εκδήλωσης» -> 5-i. Επεξεργασία / Δημιουργία ημερησίου προγράμματος.

Η δεύτερη περίπτωση περιλαμβάνει την ανεξάρτητη εφαρμογή Agenda Builder η οποία εκτελείται μέσω Java. Απαιτείται χρήση συμβατού προγράμματος περιήγησης για εκτέλεση της Java. Αναλυτικότερες οδηγίες για τον Agenda Builder θα βρείτε στην ενότητα «Διοργάνωση εκδήλωσης» -> 6. Εργαλείο δημιουργίας Ημερήσιου Προγράμματος (Agenda Builder)


Χρειάζομαι Java για την εκτέλεση του Agenda Builder;

Για την εκτέλεση του Agenda Builder μέσα από μια εικονική αίθουσα, εφόσον εκτελείτε το Saba Meeting App, δεν χρειάζεστε εγκατάσταση και ρύθμιση της Java, καθώς αυτή ενσωματώνεται στην εφαρμογή Saba Meeting App.

Αν η εικονική αίθουσα εκτελείται με το Saba Meeting Browser Client τότε εκ των πραγμάτων έχετε ρυθμίσει την Java στο πρόγραμμα περιήγησης.

Για την ανεξάρτητη εφαρμογή Agenda Builder μέσω λογαριασμού απαιτείται πρόγραμμα περιήγησης που να εκτελεί Java ακριβώς όπως και για το Saba Meeting Browser Client. Ο Google Chrome (έκδοση 45 και πάνω) και ο Mozilla Firefox (έκδοση 52 και πάνω ή 64-bit) δεν υποστηρίζουν Java, συνεπώς δεν μπορούν να εκτελέσουν το Saba Meeting στο πρόγραμμα περιήγησης. Ο Mozilla Firefox στην έκδοση ESR, ο Internet Explorer και οι παλιότερες εκδόσεις Google Chrome και Mozilla Firefox μπορούν να υποστηρίξουν Java.


Είναι υποχρεωτική η χρήση του Agenda Builder;

Η χρήση του Agenda Builder δεν είναι υποχρεωτική καθώς μπορείτε να μεταφορτώσετε ή να κάνετε κοινή χρήση περιεχομένου άμεσα κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης. Παρόλα αυτά σας διευκολύνει να οργανώσετε εκ των προτέρων το περιεχόμενο του ημερήσιου προγράμματός σας ή ακόμα και να αποθηκεύσετε ως αρχείο (με τη χρήση της ανεξάρτητης εφαρμογής) για χρήση σε πολλαπλές εκδηλώσεις.



Παρακολουθώντας μια εκδήλωση
Δε μπορεί να γίνει σύνδεση στο λογαριασμό από τη σελίδα σύνδεσης στην υπηρεσία

Η συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις μέσω του Saba Meeting γίνεται από τους Ψηφιακούς Χώρους Εκπαίδευσης του ΕΑΠ. Τα στοιχεία σύνδεσης των Ψ.Χ.Ε. δεν χρησιμοποιούνται για σύνδεση με την υπηρεσία εικονικών τάξεων, σε κάποιο λογαριασμό ή προφίλ.
Αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα με το λογαριασμό σας στους Ψ.Χ.Ε. επικοινωνήσετε μέσω e-mail με την ομάδα υποστήριξης χρηστών του ΕΑΠ.


Απαιτείται ID Εκδήλωσης (Meeting ID) για τη σύνδεση;

Το ID της εκάστοτε εκδήλωσης χρησιμοποιείται εσωτερικά για την αναγνώριση της εκδήλωσης. Δεν είναι απαραίτητο για τη δημιουργία ή τη σύνδεση. Αν υπάρξει ανάγκη για γνωστοποίηση του ID μιας εκδήλωσης αυτό μπορεί να γίνει από τον Διαχειριστή της Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων στον αρμόδιο Καθηγητή.


Απαιτείται κωδικός εκδήλωσης για τη σύνδεση;

Ο κωδικός εκδήλωσης δεν είναι απαραίτητος να οριστεί κατά τη δημιουργία μιας εκδήλωσης καθώς αυτή γίνεται μέσω των Ψηφιακών Χώρων Εκπαίδευσης και το κοινό ορίζεται εκ των προτέρων και ταυτοποιείται με το λογαριασμό του. Για το λόγο αυτό δεν έχει προστεθεί σχετική επιλογή κατά τη δημιουργία εκδήλωσης. Παρόλα αυτά η επιλογή για κωδικό είναι διαθέσιμη για μια εκδήλωση, εφόσον υπάρχει η ανάγκη, μετά από συνεννόηση με τον Διαχειριστή της Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων.



Ήχος
Δεν υπάρχει ήχος (εισερχόμενος ή έξερχόμενος)

Εκτελέστε τον Οδηγό Ήχου. Ο Οδηγός Ήχου μπορεί να προσπελαστεί από το σύνδεσμο «Έλεγχος συστήματος» ή από το μενού δίπλα στο μικρόφωνο (επάνω αριστερά) μέσα από μια αίθουσα.
Αν και πάλι δεν ακούτε ή ακούγεστε, ελέγξτε τη σύνδεση των συσκευών σας και τις ρυθμίσεις τους από τις ιδιότητες ήχου στις προτιμήσεις του Λειτουργικού Συστήματος.


Ακούγεται ήχος με παρεμβολές ή διακοπές

Ελέγξτε την κάτω δεξιά γωνία της εικονικής αίθουσας για να δείτε την Ένδειξη Δικτύου (Network Indicator) αν δείχνει κάτι διαφορετικό από πράσινες μπάρες. Οι κίτρινες ή κόκκινες μπάρες δείχνουν χαμηλότερη σύνδεση από τη βέλτιστη για τον client σας. Το ίδιο ισχύει αν είστε ομιλητής ή ακροατής.



Σύνδεση σε αίθουσα
Γίνεται αποσύνδεση από μια αίθουσα ή υπάρχει χαμηλή σύνδεση (μεγάλες παύσεις ήχου, πάγωμα οθόνης και λειτουργιών) ή λαμβάνεται μήνυμα «Network connection lost»

Τα παραπάνω συμπτώματα είναι συνήθως αποτέλεσμα χαμηλής κίνησης του δικτύου.
Αν κατά τη σύνδεση σε μια αίθουσα, αντιμετωπίσετε αποτυχία σύνδεσης, αυτό μπορεί να οφείλεται σε :

    • σφάλμα σύνδεσης του παρόχου
    • κακή σύνδεση ή μη σωστή λειτουργία του router
    • παλαιότητα του υπολογιστή (χαμηλή ταχύτητα επεξεργασίας) ή ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών εφαρμογών που χρησιμοποιούν πόρους του υπολογιστή και καθυστερούν την κίνηση δεδομένων
    • τείχος προστασίας (Firewall) της σύνδεσης ή του υπολογιστή που αποτρέπει την κίνηση
    • έλλειψη σήματος αν χρησιμοποιείτε ασύρματη σύνδεση δικτύου (σπίτι, γραφείο, ξενοδοχείο κτλ)

Ελέγξτε τα παραπάνω και προσπαθήστε να ξανασυνδεθείτε στην αίθουσα.



Μηνύματα σφάλματος
«Error code 6» κατά τη σύνδεση σε μια αίθουσα

Το Error code 6 κανονικά προκύπτει όταν ένα τείχος προστασίας (Firewall) ή κάποιο άλλο λογισμικό ασφαλείας μπλοκάρει το server από τη μεταφόρτωση και εγκατάσταση του λογισμικού Saba Meeting ή ενημερώσεων του server. Απενεργοποιήστε το Firewall ή το λογισμικό ασφαλείας για να επιτραπεί η εγκατάσταση. Έπειτα βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα Saba Meeting επιτρέπεται να συνδεθεί στο Internet.


Σταματάει στο «Προετοιμασία λήψης. Παρακαλούμε περιμένετε.»

Ελέγξτε μήπως υπάρχει κάποιο μήνυμα (σε παράθυρο ή σε μπάρα στον φυλλομετρητή) το οποίο προτρέπει την εγκατάσταση αρχείου ή Active X control (για παλιότερες εκδόσεις Internet Explorer). Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε Internet Explorer και αντιμετωπίζετε πρόβλημα ακόμα και μετά την αποδοχή του μηνύματος, μπορείτε να κάνετε επαναφορά των ρυθμίσεων Active X από τις ρυθμίσεις ή να δοκιμάσετε άλλο browser (λ.χ. Mozilla Firefox, Google Chrome).


«Class not registered!»

Παλιότερες εκδόσεις του Saba Meeting βασίζονταν στη Java Virtual Machine της Microsoft (MS JVM) για την προσπέλαση των εικονικών αιθουσών και των καταγραφών (playbacks). Μερικές παλιές καταγραφές μπορεί να χρησιμοποιούν ακόμα εκείνο το λογισμικό.
Αν προσπαθείτε να προσπελάσετε κάποιο playback τότε ισχύει μια περίπτωση από τις παρακάτω:

  • Το playback είναι από παλιά έκδοση Centra με MS JVM και διακρίνεται από το μωβ εικονίδιο του αρχείου όπως φαίνεται στην εικόνα
7.0.1

Για την προσπέλασή του κάνετε εγκατάσταση το απαιτούμενο λογισμικό:
Απαιτούμενο λογισμικό: Centra 7.0.1 (MS JVM)

  • Το playback είναι από έκδοση Saba Meeting έως 8.3 και διακρίνεται από το κόκκινο εικονίδιο του αρχείου όπως φαίνεται στην εικόνα
current

Για την προσπέλασή του κάνετε εγκατάσταση το απαιτούμενο λογισμικό:
Απαιτούμενο λογισμικό: Saba Meeting 8

  • Το playback είναι από έκδοση Saba Meeting 8.5 ή νεότερη και διακρίνεται από το εικονίδιο λογότυπο του αρχείου όπως φαίνεται στην εικόνα
current

Για την προσπέλασή του κάνετε εγκατάσταση το απαιτούμενο λογισμικό:
Απαιτούμενο λογισμικό: Saba Meeting 8.5 ή με τον Έλεγχο συστήματος (αν το επιτρέπει ο browser)


«Login failed because the licensed user limit has been exceeded» ή «Η σύνδεση απέτυχε γιατί το όριο άδειας χρήσης του χρήστη έχει υπερβεί.»

Το μήνυμα εμφανίζεται όταν για κάποιο λόγο ο αριθμός χρηστών έχει υπερβεί τις επιτρεπόμενες άδειες χρήσης ή τη μέγιστη χωρητικότητα μιας αίθουσας. Επικοινωνήστε άμεσα με τον διαχειριστή της Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων αναφέροντας το πρόβλημα.
Στοιχεία επικοινωνίας θα βρείτε εδώ



Καταγραφές τηλεδιασκέψεων
Επιτρέπεται να γίνει καταγραφή μιας τηλεδιάσκεψης;

Από προεπιλογή οι καταγραφές είναι απενεργοποιημένες για όλες τις τηλεδιασκέψεις. Εφόσον επιθυμείτε να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής για μια συγκεκριμένη εκδήλωση που έχετε οργανώσει, αυτό γίνεται μόνο με αίτημα email προς το Διαχειριστή του συστήματος.

Σύμφωνα με απόφαση σχετικά με τις καταγραφές, απαγορεύεται η οποιαδήποτε καταγραφή των τηλεδιασκέψεων ηλεκτρονικών ΟΣΣ και κάθε μορφή ανάρτησης ή διαμοίρασης καταγραφής αυτών, με σκοπό τη διάθεση στους φοιτητές ή άλλους αποδέκτες. Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στα ΗΛΕ τμήματα, για τις προγραμματισμένες ηλεκτρονικές ΟΣΣ δεν πρέπει να πραγματοποιείτε με κανέναν τρόπο εσείς ή άλλος συμμετέχων, καταγραφή της σύσκεψης όπως και διαμοίραση με ή χωρίς τη δυνατότητα λήψης.
Για τις λοιπές συσκέψεις που δεν εντάσσονται στις προγραμματισμένες ΟΣΣ ηλεκτρονικών τμημάτων, η πραγματοποίηση καταγραφής ορίζεται από τον/τους παρουσιαστές και γίνεται με ευθύνη και συνεννόηση μεταξύ των χρηστών. Ανατρέξτε στην «Πολιτική χρήσης» για να ενημερωθείτε περαιτέρω.


Δε μπορεί να γίνει μεταφόρτωση του αρχείου καταγραφής σε Mac

Τα μεταφορτώσιμα αρχεία καταγραφής είναι σε μορφή .exe, η οποία δεν αναγνωρίζεται από Mac OS. Για αυτό το λόγο οι χρήστες Mac δε θα μπορείτε να βλέπετε την επιλογή «Λήψη» για τα αρχεία καταγραφών. Μπορείτε όμως να παρακολουθήσετε τις καταγραφές τηλεδιασκέψεων online μέσω του Mac Centra Client.
Σε περίπτωση που έχετε στη διάθεσή σας κάποιο αρχείο καταγραφής που θέλετε να αναπαράγετε σε Mac OS χρειάζεται να το εκτελέσετε μέσω κάποιου βοηθητικού προγράμματος (πχ Darwine).


Προσπέλαση αρχείων καταγραφών παλιότερων τηλεδιασκέψεων

Εάν έχετε πρόβλημα στην εκτέλεση αρχείων καταγραφών (playbacks) πιθανά προέρχονται από διαφορετική έκδοση Saba Meeting από την τρέχουσα. Μπορείτε να ελέγξετε την έκδοση του αρχείου και να χρησιμοποιήσετε το σωστό λογισμικό:

Έλεγχος Απαιτούμενο λογισμικό
Το αρχείο έχει μωβ εικονίδιο ως εξής:
Centra Client 7.0.1 με Microsoft Java Virtual Machine
Κατεβάστε το εδώ (.exe)
Το αρχείο έχει κόκκινο εικονίδιο ως εξής:
Saba Meeting 8
Κατεβάστε το εδώ (.exe)
Το αρχείο έχει εικονίδιο-λογότυπο ως εξής:
Saba Meeting 8.5 ή νεότερο
Κατεβάστε το εδώ ή με τον Έλεγχο συστήματος (αν το επιτρέπει ο browser)


2. Συνήθη ερωτήματα και περιπτώσεις χρήσης

Χρειάζεται να κάνω εγκατάσταση λογισμικού στον υπολογιστή μου για να συνδεθώ σε τηλεδιασκέψεις;

Το Saba Meeting λειτουργεί στον υπολογιστή με δύο διεπαφές:

  • Μέσω του Saba Meeting App η οποία απαιτεί εγκατάσταση στον υπολογιστή και χρησιμοποιεί Java την οποία ενσωματώνει. Αυτή η διεπαφή επιλέγεται στις περισσότερες περιπτώσεις
  • Μέσω του Saba Meeting Browser Client (διεπαφής προγράμματος περιήγησης) η οποία εξαρτάται από την υποστήριξη και εκτέλεση της Java από το πρόγραμμα περιήγησης. Επιλέγεται εφόσον το πρόγραμμα περιήγησης είναι συμβατό

Η εκτέλεση μέσω προγράμματος περιήγησης δεν απαιτεί περαιτέρω εγκαταστάσεις από τη Java, χρειάζεται όμως να δοθούν τα δικαιώματα στο πρόγραμμα περιήγησης, εφόσον φυσικά αυτό υποστηρίζει Java.

Το Saba Meeting App εγκαθίσταται στον υπολογιστή και εκτελείται από εκεί με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Αυτόματη εγκατάσταση κατά την πρώτη εκκίνηση. Ανάλογα με το πρόγραμμα περιήγησης ενδέχεται να ζητηθεί η χρήση του πρόσθετου Saba Meeting Connector
  • Χειροκίνητη εγκατάσταση μέσω:
  • Αυτόματη προτροπή από το σύστημα εάν για οποιονδήποτε λόγο η εκτέλεση μέσω Saba Meeting Browser Client αποτύχει

Σε κάθε περίπτωση και εφόσον χρησιμοποιηθεί Λειτουργικό Σύστημα και πρόγραμμα περιήγησης σύμφωνο με τις απαιτήσεις συστήματος, αυτό αναγνωρίζεται αυτόματα και προτείνεται ανάλογος τρόπος εκτέλεσης.

Ο τρόπος λειτουργίας είναι ο εξής:

  1. Πρώτα γίνεται έλεγχος αν είναι εγκατεστημένο το Saba Meeting App στο PC του χρήστη. Αν είναι, πάντα χρησιμοποιείται αυτό.
  2. Αν δεν είναι εγκατεστημένο το Saba Meeting App, τότε ανοίγει ο Browser client, εφόσον χρησιμοποιείτε συμβατό πρόγραμμα περιήγησης ή, σε κάθε άλλη περίπτωση ζητείται η εγκατάσταση του Saba Meeting App.

Για τον Chrome και το Firefox εμφανίζεται ένα επιπλέον βήμα για την εγκατάσταση του προσθέτου Saba Meeting Connector.


Προσπαθώ να συνδεθώ στο Saba Meeting μέσω της σελίδας εισόδου με τους κωδικούς του ΕΑΠ. Το σύστημα δεν επιτρέπει την είσοδο.

Το Saba Meeting χρησιμοποιεί κωδικούς ανεξάρτητους από τα άλλα συστήματα του ΕΑΠ (κωδικοί μητρώου). Για τους χρήστες του ΕΑΠ η συμμετοχή σε τηλεδιασκέψεις μέσω του Saba Meeting γίνεται από τους Ψηφιακούς Χώρους Εκπαίδευσης του ΕΑΠ. Τα στοιχεία σύνδεσης των Ψ.Χ.Ε. δεν χρησιμοποιούνται για σύνδεση με την υπηρεσία εικονικών τάξεων, σε κάποιο λογαριασμό ή προφίλ.
Αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα με το λογαριασμό σας στους Ψ.Χ.Ε. επικοινωνήσετε μέσω e-mail με την ομάδα υποστήριξης χρηστών του ΕΑΠ. Η διαδικασία συμμετοχής σε εκδηλώσεις περιγράφεται στην ενότητα «Διοργάνωση εκδήλωσης» για τους καθηγητές/οργανωτές τηλεδιασκέψεων και στην ενότητα «Παρακολούθηση εκδήλωσης» για τους φοιτητές/συμμετέχοντες


Δε μπορεί να γίνει καταγραφή παρόλο που γίνεται έναρξη της τηλεδιάσκεψης

Από προεπιλογή οι καταγραφές είναι απενεργοποιημένες για όλες τις τηλεδιασκέψεις. Συνεπώς η έναρξη της εκδήλωσης επιτρέπει την διαμοίραση περιεχομένου, όχι όμως την καταγραφή. Εφόσον επιθυμείτε να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής για μια συγκεκριμένη εκδήλωση που έχετε οργανώσει, αυτό γίνεται εκ των προτέρων μόνο με αίτημα email προς το Διαχειριστή του συστήματος.

Σύμφωνα με απόφαση σχετικά με τις καταγραφές, απαγορεύεται η οποιαδήποτε καταγραφή των τηλεδιασκέψεων ηλεκτρονικών ΟΣΣ και κάθε μορφή ανάρτησης ή διαμοίρασης καταγραφής αυτών, με σκοπό τη διάθεση στους φοιτητές ή άλλους αποδέκτες. Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στα ΗΛΕ τμήματα, για τις προγραμματισμένες ηλεκτρονικές ΟΣΣ δεν πρέπει να πραγματοποιείτε με κανέναν τρόπο εσείς ή άλλος συμμετέχων, καταγραφή της σύσκεψης όπως και διαμοίραση με ή χωρίς τη δυνατότητα λήψης.
Για τις λοιπές συσκέψεις που δεν εντάσσονται στις θεσμοθετημένες τηλεδιασκέψεις, όπως οι προγραμματισμένες ΟΣΣ ηλεκτρονικών τμημάτων, η πραγματοποίηση καταγραφής ορίζεται από τον/τους παρουσιαστές και γίνεται με ευθύνη και συνεννόηση μεταξύ των χρηστών. Ανατρέξτε στην «Πολιτική χρήσης» για να ενημερωθείτε περαιτέρω.


Τι είναι ο κωδικός εκδήλωσης;

Πολλές φορές οι χρήστες συγχέουν τον κωδικό της εκδήλωσης με άλλους κωδικούς. Ο κωδικός της εκδήλωσης (event password) χρησιμοποιείται για περιορισμό των συμμετεχόντων σε όσους έχουν πάρει την πρόσκληση στην οποία τους κοινοποιείται. Είναι μια προαιρετική επιλογή για την αίθουσα. Ζητείται μόνο κατά τη σύνδεση επισκεπτών (guests) σε μια τηλεδιάσκεψη ή για την αναπαραγωγή της καταγραφής της.

Ο κωδικός εκδήλωσης δεν είναι απαραίτητος να οριστεί κατά τη δημιουργία μιας εκδήλωσης καθώς αυτή γίνεται μέσω των Ψηφιακών Χώρων Εκπαίδευσης και το κοινό ορίζεται εκ των προτέρων και ταυτοποιείται με το λογαριασμό του. Για το λόγο αυτό δεν έχει προστεθεί σχετική επιλογή κατά τη δημιουργία εκδήλωσης. Παρόλα αυτά η επιλογή για κωδικό είναι διαθέσιμη για μια εκδήλωση, εφόσον υπάρχει η ανάγκη, μετά από συνεννόηση με τον Διαχειριστή της Υπηρεσίας Τηλεδιασκέψεων.


Χρειάζομαι λογαριασμό για τη χρήση του Saba Meeting;

Πολλές φορές διάφοροι χρήστες αιτούνται λογαριασμό για τη σύνδεσή τους στο Saba Meeting με οποιονδήποτε ρόλο. Οι χρήστες του ΕΑΠ μπορούν να δημιουργήσουν ή να συνδεθούν σε τηλεδιασκέψεις μέσω των Ψηφιακών Χώρων Εκπαίδευσης. Το δικαίωμα και η δυνατότητα δημιουργίας τηλεδιάσκεψης ορίζεται από το ρόλο τους στους Ψηφιακούς Χώρων Εκπαίδευσης. Συνεπώς δεν χρειάζονται επιπλέον λογαριασμό στο Saba Meeting. Εφόσον υπάρχει ανάγκη για συμμετοχή χρηστών που δεν ανήκουν στο ΕΑΠ, μπορούν να συνδέονται ως επισκέπτες (guests) μέσω συνδέσμου συμμετοχής και να λαμβάνουν δικαιώματα από το συντονιστή της αίθουσας.


Είμαι χρήστης του ΕΑΠ. Ποιοι τρόποι σύνδεσης υπάρχουν;

Οι χρήστες με ονοματικό λογαριασμό στους Ψηφιακούς Χώρους Εκπαίδευσης μπορούν να συνδεθούν στο λογαριασμό τους και στα μαθήματά τους. Έτσι μπορούν να διαχειριστούν τις δραστηριότητές τους και να συνδεθούν για να παρακολουθήσουν ή να συντονίσουν τις τηλεδιασκέψεις στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι καθώς και να δουν τις αναπαραγωγές τους. Οι ίδιοι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τους συνδέσμους Συμμετοχής ή Αναπαραγωγής Προσκεκλημένων, εφόσον ο διοργανωτής τους κοινοποιήσει.


Είμαι χρήστης, με υπάρχοντα ονοματικό λογαριασμό ή μη. Ποιοι σύνδεσμοι υπάρχουν και πώς χρησιμοποιούνται;

Υπάρχουν δύο είδη συνδέσμων που χρησιμοποιούνται εφόσον οι χρήστες δεν είναι εγγεγραμμένοι:

    • Ο URL Συμμετοχής Προσκεκλημένου (Guest Attend URL) ο οποίος χρησιμοποιείται για τη σύνδεση συμμετεχόντων (με υπάρχοντα λογαριασμό ή μη) σε τηλεδιασκέψεις. Γίνεται χρήση του προσωπικού email
    • Ο URL Αναπαραγωγής Προσκεκλημένου (Guest Playback URL) ο οποίος χρησιμοποιείται για την σύνδεση συμμετεχόντων (με υπάρχοντα λογαριασμό ή μη) στην εγγραφή μιας τηλεδιάσκεψης (playback). Γίνεται χρήση του προσωπικού email

Τι είναι οι Δημόσιες εκδηλώσεις και εγγραφές;

Μια τηλεδιάσκεψη μπορεί να οριστεί ως «Δημόσια (Public)». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συμμετάσχει οποιοσδήποτε, χωρίς πρόσκληση (χωρίς όμως να σταματάει να ισχύει και το δικαίωμα της πρόσκλησης). Εμφανίζεται ή είναι δυνατή η αναζήτησή της στη λίστα «Δημόσιες εκδηλώσεις (Public events)» διαθέσιμη στη σελίδα σύνδεσης με την υπηρεσία, ακόμα και χωρίς σύνδεση χρήστη. Οι συμμετέχοντες συνδέονται με βάση το email τους ενώ το σύστημα αναγνωρίζει αν υπάρχει ο λογαριασμός τους ή όχι. Μια Δημόσια εκδήλωση μπορεί να έχει κωδικό εκδήλωσης ή όχι. Οι εγγραφές που βγαίνουν από τις Δημόσιες εκδηλώσεις είναι διαθέσιμες με τον ίδιο τρόπο και εμφανίζονται στη λίστα «Δημόσιες εγγραφές (Public recordings)».



3. Αναφορές και επιπλέον οδηγίες

Για επιπλέον ενημέρωση σχετικά με τη χρήση της υπηρεσίας τηλεδιασκέψεων, επισκεφτείτε:



ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ